Prove that you love me and buy the next round

Var ska jag börja? Jag jobbar, jobbar och jobbar just nu. Jobbar över nästan varje dag, tänker jobb, drömmer jobb osv. Men jag har aldrig tyckt att jobbet på konsum varit så roligt och givande som jag gör nu. Kanske för att jag provade på att steka hamburgare i några månader? Men jag har ju även ett stort ansvarsområde i sommar, eller rättare sagt två stycken. Kassa och frukt, frukten är otroligt rolig men svår. Jag trivs med det, otroligt roligt. Får panik över att jobbet är slut om två veckor, shit! Vad ska jag göra? Jag har inga planer för tillfället. Sökte skola och tog mig in, men jag tackade nej eftersom att det inte känns rätt just nu, jag är inte redo. Finns så mycket mer jag vill hinna och prova på innan jag börjar bygga upp mitt framtida liv på riktigt. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad jag vill hinna med och prova på. Suck.

Mamma har sålt sitt hus, var där i tisdags och städade ut det sista innan de nya ägarna kom för att ta nycklarna. Jag fattar inte än att de huset inte är vårt längre. Kommer på mig själv ibland med att tänka att jag ska köra upp till mamma efter jobbet innan jag kommer på att det inte går. Körde förbi huset för någon dag sen och fick en chock av att mamma hade en ny lampa hängades i köket, fast det var ju inte mammas. Ni fattar, jag har bott där i hela mitt liv. Att jag inte bor där längre är ju inga konstigheter, men att mamma inte gör det känns bara så fel. Att hon inte ens bor kvar i Malå känns ännu mer fel, Malå är liksom mitt hem och kommer alltid att vara. Nu fattas bara att pappa också flyttar här ifrån så att jag inte har något hem att återvända till. Usch vad blödig jag låter.
Men med allt dåligt kommer något bra, eftersom att mamma sålde huset för en riktig bra summa (för att var malå) så gav hon oss en gåva på 10.000 kronor var. 10.000!!!! Jag hoppade omkring på jobbet och var övertrevlig mot alla kunder när jag fick det på sms av mamma. Tusen tack, dom kommer väl till pass!
Idag hade jag tänkt åka i väg till stan för att inhandla lite höstkläder, även om höstens kläder är de roligaste kläderna att handla (tycker jag) så känns det deprimerande. Var tog sommaren vägen? Den har ju fan inte ens kommit, kall, regnig och allmänt dålig har den varit. Men i alla fall så vaknade jag inte av väckaren imorse så det får helt enkelt bli shopping en annan dag. Ska forsätta med min städning nu, ikväll blir det en lugn kväll. Var inte sugen på varken talludden eller norsjö beach så jag stannar hemma istället, skönt! Nu blev det här långt och mer ointressant för varje ord. Hej då!
För övrigt saknar jag er nu, så mycket att det gör ont i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0