Right here, right now, my heart, my heart belongs to you

Ikväll är det final i Idol 2011 som jag såklart ska titta på! Vem tror ni vinner? Jag tycker det är väldigt svårt i år, det finns ingen klar vinnare vilket det gjort nästan alla andra år. Men jag tycker att Amanda Fondell ska vinna Idol 2011! Men jag blir glad om Robin vinner också, han är väldigt duktig han också och jag gillar verkligen hans röst.
Men jag tycker att Robin är rösten och Amanda är stjärnan och allt för många år har tyvärr rösten vunnit. T.ex. År 2004 vann Daniel Lindström som hade rösten och Darin, stjärnan, kom tvåa. År 2006 vann rösten Markus Fagervall, kanske skulle tvåan Erik Segerstedt ha vunnit istället eller varför inte nummer sex Danny Saucedo? 2007 vann Marie Picasso, som också hade just rösten. Vem kom tvåa? Jo stjärnan Amanda Jensén. År 2009 vann, den stora rösten från den lilla kroppen, Erik Grönvall och på tredje plats hittar vi stjärnan Tove Styrke.
Jag tror att det är därför som vinnaren inte alltid lyckats speciellt bra efter idol. Inte bara för att dem blir kopplade till idol, utan också för att dem inte är en stjärna, och för att svenska folket kärat ner sig i den personen som sjöng fantastiska covers som den rösten gjorde i idol. De udda och unika vinner därför inte men lyckas bättre efteråt.
Jag tror däremot att Robin är i mest behov av att vinna. Amanda kommer att få ett skivkontrakt när som helst ändå, skivbolagen kommer att slåss om henne. Men det är ju bara mina åsikter och vad jag tror, vem tycker ni ska vinna idol Robin eller Amanda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0