On the first page of our story, the future seemed so bright. Then this thing turned out so evil, I don't know why I'm still surprised

Kort årsresume januari-juni

Januari

Påbörjade min sista termin på gymnasiet och praktiserade två dagar i veckan hos en socialsekreterare på ett kommunhus, mycket lärorikt. Färgade håret mörkare efter att färgen runnit av mitt hår alldeles för mycket. Var och firade att Maggi tog sin lärarexamen i Umeå och åt god mat. Fyllde 19år en solig dag med plus grader (inte varje år det händer på min födelsedag), åt tårta med några tjejer kvällen innan och planerade en utlandsresa. Reste hem till Malå för att fira med min familj på självaste dagen, samt dagen efter. Helgen efter min födelsedag gick jag ut med några lirare på Olles för en trevlig kväll. Sista januari bokade jag också min studentresa till Alanya, Turkiet tillsammans med Jacki, Sandra, Emma & Matilda.
Februari

I början av februari krossade jag en spegel, förväntade mig sju års olycka och även om det inte blev riktigt så började det inte alls bra. Var nämligen övertaggad på att festa helgen där på hemma i Malå, Borgen hade öppet den helgen. Åt mat tillsammans med Jacki, min syster och hennes kompisar och drog sen vidare på förfest hos Rasmus och Matilda. Spårade totalt och gick hem halv nio, eller fick skjuts, annars hade jag väl somnat i en snödriva med största sannolikhet. Alla hjärtansdag kom och jag satte mig i bilen strax efter sex på morgonen för att köra till min praktik, bilen blev aldrig varm och tillslut började en lampa lysa om att motorn var för varm så jag var tvungen att stanna. Halv sju på morgonen och -35 grader ute, jag höll på att frysa ihjäl. Låg och huttrade när jag kom hem i en miljon kläder, hällde i mig varm choklad och låg sen och sov framför öppna spisen. Senare på kvällen åkte jag till Skellefteå och Jacki snörde en mobil, inte med flit dock, rakt i ögat på mig… trodde jag blev blind för en sekund. Fick också magsjuka tätt därpå. Sen vände det som tur var och jag avslutade min praktik på kommunhuset.

Mars

Tillbringade en helg i Umeå hos min syster, minns inte riktigt vad vi hade för oss med det är inte helt otippat att vi såg film, åt alldeles för mycket godis och gick några vänder på stan. Hon låste även in nyklarna i bilen av någon konstig anledning vilket också Jacki lyckades med fyra dagar senare så jag fick stå ute och huttra i kylan på grund av dem. Ibland undrar man ju varför man umgås med så smarta människor. Praktiserade på mitt vanliga jobb pga. brist på praktikplats. Jag och Jacki hade en period då vi provade en del olika matställen i Skellefteå, Taste låg högt upp på listan av välbesökta platser på kontoutdraget. Jag drog även till Lycksele med Jacki, William, Stephanie och Moa där vi hälsade på Ann för lite förfest och gick senare ut på hotellet och hade det bra, älskade även jag och Jackis drinkar på förfesten. Gudomliga!

April

Började med Lchf för att vara fit for fight inför Turkiet och Studenten och det gick riktigt bra. Åkte till Haparanda med Jacki, Adam och Niklas där vi gick på Ikea och åkte över till finland och Alko där det handlades en hel del. Pluggade på som fan och blev parasitsmittad av Skellefteås drickvatten, mådde apa och kräktes som aldrig förr.

Maj
Hade en hel del pluggande att göra, herregud, mitt schema på allt jag skulle hinna med var inte nådigt. Som tur var hade jag slutat min praktik och var ledig måndag, fredag varje vecka. Men jag hann allt jag skulle tillslut i alla fall. Jag gjorde min hårförlängning, det bästa jag gjort för mig själv någonsin, det enda negativa med det är att det nöter på håret och att jag aldrig kommer kunna sluta. Tillslut den 26 maj åkte jag och tjejerna iväg på vår efterlängtande studentresa. Den var galen och helt underbar.
Juni

Vi hade vår sista utekväll i Alanya den 1’a maj och åkte hem den 2’a aningen trötta, men inga lugna puckar här inte, studentveckan väntade! Vi hade helgen att vila upp oss på och jag jobbade söndagen. Måndag började studentveckan och under de dagarna hann jag, festa på Olles, äta lunch i Kåge, slå klackarna i taket på Valdino i Piteå, lärarlunch på skolan, pynta flaket, ha fet förfest med endast Jacki och jag och självklart på fredagen ta den efterlängtade studenten. Oförglömlig dag, och vecka, kommer för alltid att minnas den. Var ledig i början av sommaren så jag var med på Jackis inflyttningsfest och dagen efter drack vi reeen dequila på Lycksele hotell, kan ha blivit lite för mycket av det också. På grund av det tog jag det väldigt lugnt på midsommarafton med min familj, när det för övrigt spöregnade. Började mitt sommarjobb på Konsum och den 29’de juni fick jag besök från småland.


Nästa del kommer ikväll, håll utkik! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0