It's the way I'm feeling I just can't deny, but I've gotta let it go

Kort årsresume juli-december

Juli

Första helgen i juli var det statsfesten, en bra helg varje år. I vanlig ordning stod jag för förfesterna och hade en del nattkompisar som slaggade i min lägenhet. Robyn var grym, men det var väl inte alls svårtippat. Alexander var kvar någon dag till efter stadsfesten och åkte sen hem. Sen jobbade jag en hel del den månaden men hann med lite saker ändå. Min absolut bästa vän fyllde 20 år, vi överraskade henne med en kväll i Piteå som blev riktigt lyckad. Min lillasyster fyllde 6år och jag höll i barnkalaset.

Augusti

Sommaren fortsatte att leverera med värme, vilket den inte var snål med den här sommaren. Hann ta några glas vin på Jackis balkong och jobbade på i vanlig ordning. Min lägenhet las ut till försäljning och jag installerade mig i mitt rum hos pappa. Bytte ut mitt gamla löshår mot nytt hann jag också med. Besökte toppen av backen med Jacki och Natthalie. På tal om dem skjutsade jag och Hinken dem tillsammans med William till tåget när dem skulle flytta iväg till Norge. Någonstans där brast mitt psyke – enda gången för i år dock- hände för mycket i mitt liv som inte var positivt och det brast helt enkelt.

September

Mitt psyke fortsatte att vara rätt jobbigt så jag satte mig på ett plan och flög iväg till Oslo, hittade mig själv efter att ha pratat ut med någon som förstår mig, Jacki, och passade också på att ta tillbaka en del onödiga ord jag gett till personer som inte förtjänat det. Hade det bra i Oslo, en del utekvällar med systrarna Selegran blev det. Även tv kvällar hos Lusch och en hel del skräpmat innan jag satt mig på flyget hem igen. Hann knappt hem innan en utekväll på borgen väntade med en del härliga personer. Och månaden fortsatte så klar med jobb.

Oktober

Jobbade i oktober också, som alla andra månader. Men sen satte jag mig på ett flyg igen, denna gång reste jag till småland, Värnamo. Tiden där ägnade jag åt en del slappar dagar/kvällar, ute kvällar, fotbollstittande och umgicks med Alex och hans kompisar. Åkte senar under månaden hem igen.  Sen jobbade jag näst intill varje dag resten av månaden. Men jag hann med en shoppingtur till Skellefteå och en utgång i Arvidsjaur med ett gäng killar, allt under samma dag.

November

Simon och Hinken fyllde 20 år, detta firades med en riktigt rolig fest i stockstugan med ett gäng glada människor, super kul. Var barnvakt med Carro till Alma och Elin, vi var i Skellefteå en dag och sen skötte vi om vart annat. Sen jobbades det stenhårt men hann med att se tre stycken biofilmer; In time, Breaking Dawn och Svensson Svensson. Åkte till Skellefteå för att handla, än en gång, denna gång för julklapparnas skull. Jag och Simon åkte sen iväg till Arvidsjaur, gick på dollar store, intersport och lite annat av a-jaurs smala utbut. Åt en hamburgare innan vi åkte hem, dagen efter låg båda i magsjuka. (här snodde jag en bild från facebook eftersom att jag är så dålig på att ta själv)

December

Denna månad har bestått av jobb, julbak och fixande av julklappar. Skjutsade mamma till Umeå för hennes operation och fick sova i Carros lägenhet en natt, följde med pappa till Skellefteå och var på en hemskt trevlig kväll med personalen på konsum! Firade julafton hemma hos min pappa med Carro, Maggi, farmor, farbror Åke och farbror Göran, efter en trevlig dag och kväll med mycket gott, klippning av Carros hår, Kalle Anka, julbord, julklappsutdelning samt öppning av bra klappar och höjdpunkten Karl-Bertil Jonssons jul begav jag och mina systrar oss till mamma för julklappsutdelning där. Vi fick besök av två tomtar, fick fin fina julklappar och fikade. Juldagen blev det fika hos farmor, åt sen julbord hos min mamma med familj och moster Jill & Stellan. Sen begav jag mig till Simon för förfest och sen vidare på hotellet där jag hade superkul! Avslutade kvällen hos Olle där efterfesten var i full gång. Inför nyår hade jag några planer, Stockholm, Norge och fjällen. Men jag tog på mig att jobba och vägrar att fira nyår i Malå, därför stannar jag hemma och tar det lugnt med pappa, tre rätters och dryck. Inte fyskam de heller. Gott nytt år på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0