I know we could live tomorrow, but I know I live today

Dag 3 - Mitt hår

Mitt hår genomgick en hel del förändringar under några år, när jag var liten var jag riktigt naturligt blond men med åren så blev jag en ljus, guldig råtta vilket jag inte alls trives med. Därför vet jag inte när jag hade min naturliga hårfärg sist. Jag minns att jag färgade håret rött när jag gick i tvåan kanske och färgade det sen ljusbrunt i 10års åldern, sen blev det blont. Jag brukade slinga mitt hår hemma och trivdes bra med det men sen kom jag på att köpa en blondering och blondera håret hemma vilket slutade med att jag blev orange vilket inte alls var specielllt vackert. Så efter ett tag provade jag på att vara mörkhårig, vilket jag inte gillade då, färgen var rätt dassig. Efter det började jag gå regelbundet till en frisör i två år där jag klippte mig var tionde vecka och färg/klipp var tjugonde. Använde då en ljusare färg och var blond i flera år. När jag sen gick i ettan på gymnasiet tvingade några av mina klasskompisar mig att färga över det blonda som jag jobbat på så länge och tillsist gick jag med på det och till min förvåning trivdes jag bra. Färgen var lite röd/brun fin med ett helvette att få bort, avfärgade och blev än en gång orange. Klippte även av mig håret till en pagé som jag trivdes med, men ångrade när jag skulle spara ut det igen. Sen har jag provat på ljus brunt, mörkt med ljusa slingor i, guldigt, näst intill svart, mörkt med lila inslag osv. Nu har jag hittat det jag vill ha(har dock alldeles för ljus och för mycket utväxt nu) jag har en väldigt mörk, kall färg i håret samt hårförlängning. Hårförlängningen är det bästa jag gjort för mig själv, även om det sliter otroligt mycket på mitt hår, jag har väldigt tunt hår och har aldrig riktigt tyckte om det. Men nu älskar jag det, även om det är mycket jobb med håret och jag skulle snart ha tagit ut det för att sätta in nya slingor. Men en sak vet jag nu, aldrig mera blont!

Ett antal bilder på några av frisyrerna genom åren, vilken gillar ni bäst? Jag föredrar nutid, den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0