I'm a big big girl in a big big world.

Jag lovade ju att jag skulle berätta om mitt möte på skolan så tänkte att jag kunde göra det nu.
Som kanske alla ni som läser min blogg vet så går jag frisör i skellefteå, andra året. Jag tycker det är roligt och jag har världens bästa klass och skulle aldrig någonsin ångra att jag valt att gå den vägen jag gått. Dock så har jag problem med min rygg som bara blir värre för varje dag och som ni förstår så är inte frisör det optimala yrket för mig. Jag medger också att jag inte brinner för yrket, inte på samma sätt som många av mina klasskompisar gör vilket jag tror är viktigt ifall man ska ta sig en plats på frisörsalongerna runt om i Sverige. Därför har jag valt att plocka bort frisören helt och hållet nästa år för att istället kunna förbereda mig för att läsa vidare till något annat senare i livet. Det är nästan med sorg i hjärtat jag säger det, för jag önskar att jag hade kunnat och att jag hade lyckats bättre med det här eftersom att jag tror att det är ett av dom roligare yrken som finns. Man får träffa så mycket människor och göra folk glada. Men som sagt tyvärr. Så jag fick plocka bort dom frisör kurserna som var obligatoriska och dom motsvarade 200 poäng. Istället fick jag lägga till det som skulle kunna passa in i mitt schema. Jag hade sen tidigare valt tillvalen historia A och matte C och nu kunde jag också lägga in naturkunskap B som är väldigt bra att ha. Sen blev det lite knivigare med vad mer jag skulle lägga in i schemat så efter mycket mixande fram och tillbaka blir det så att jag läser matte D samtidigt som matte C. Känns lite jobbigt faktiskt men dom tror att jag skulle kunna klara av det och matte har jag ju ändå lätt för så det fick bli den bästa lösningen på problemet. Sen så sa rektorn att jag nu får en väldigt bred utbildnind som ger mig möjligheten att gå vilken utbildning jag vill förutom civilingenjör. Så nu vet ni det, frisör är inte min framtid längre återkommer om jag kommer underfund med vad jag ska bli istället.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer joina dig på matte c malin ;)

2010-03-31 @ 22:26:38
URL: http://emmatellstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0