you are beautiful no matter what they say

Dag 7 - Mina syskon

Mina syskon betyer otroligt mycket för mig och är stora delar av mitt liv. Mina två äldsta systrar, mina helsyskon, är mina bästa vänner. Dem är verkligen allt för mig! Mina små systrar, halvsyskonen, gör mig alltid glad -och arg- men dem är otroligt fina och har lärt mig en hel del.


Magdalena Nordh
, Maggi, är min äldsta syster. Hon är 25 år och bor just nu i Ljusne utanför Söderhamn där hon jobbar som lärare på en högstadieskola. Maggi är otroligt duktig på språk och har bott nere i Spanien i några år. Jag avundas hennes mod, att hon verkligen vågar göra saker själv vilket jag inte skulle göra även om jag skulle vilja. Maggi har en socialkompetens som är helt makalös, hon vet hur man ska hantera nya människor och blir omtyckt var hon än sätter ner sin fot. Hon brinner för sin träning och underskattar ibland sig själv. Maggi är också en känslosam person likt mig och har provat på mycket i sitt liv. Jag älskar och ser upp till dig syster


Caroline Nilsson
, Carro, är 23 år och har en lägenhet i Umeå där hon har pluggat till socionom men nu bor hon hemma eftersom att hon har fått jobb i Norsjö. Carro är en perfektionist och klarar inte av ifall inte allt står som hon har tänkt sig. Carro har likt mig en stark vilja, i alla fall när hon diskuterar med mig - det kan bli rätt jobbigt. Carro har ända sen hon var liten setts som den tysta snälla och trivs fortfaranda i det tysta ensamma, hon har inget stort bekräftelse behov och klarar sig otroligt bra själv. Hon har en rättvist sätt att se på människor och tycker verkligen att alla är lika mycket värda, även om jag också står för den uppfattningen så avundas jag Carros förmåga att behandla folk lika.  Älskar dig hur mycket som helst


Alma Lundgren
är 5,5 år och har ärvt sin pappas varmblodighet, vilket hon är ensam om i syskonskaran. Hon är också den ända med bruna ögon vilket jag verkligen också skulle vilja ha. Alma har en otrolig energi och är varken kvälls eller morgon trött och enligt henne själv är hon bra på att klättra och gunga. Hon har alltid varit snabblärd, hon började gå väldigt tidigt och pratade rent jätte snabbt. Nu har hon börjat lära sig läsa både små och stora bokstäver och räknar matte tal. På senaste tiden har Alma blivit en riktigt duktig flicka och är inte minst alltid på bra humör ifall folk inte skriker eller arg på henne då hon blir det tillbaka. Tyvärr har Alma redan nu inte så bra självförtroende då hon ibland vill ge upp då hon inte kan det på en gång, men peppar man henne lite så kan hon det mesta. Big big love
 

Elin Lundgren
är 2, snart 3, år och en lite halv tjurig unge med ett stort temprament men det bästa med det är att hon blir glad lika fort som hon blir sur och arg. När hon är glad blir alla glad runt om henne och hon, motsattsen till Alma, är både lite kvälls och morgon trött. Hon är ingen godisätare utan väljer hellre frukt, mandariner är hennes favorit. Elin kan vara ett rätt stilla sittande barn ibland då hon kan se film i flera timmar och sätter sig gärna ner och spelar ett spel eller bygger pussel. Hon kan också sitta och rita eller bygga ett halsband. Älskade bus Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0