'cause nothing compares, nothing compares to you

Dag 4 - Vad är kärlek?

Jag skrev tidigare att jag är kär i kärleken, men det är svårt att defeniera ordet kärlek. Det finns många olika typer av kärlekar, jag känner en enorm kärlek till min familj och en helt annan sorts kärlek till mina vänner. Men om jag skulle riktia in mig på den kärleken som man har till sin partner. När kärlek tar sin form kan vara en av dem bästa ögonblicken man upplever, att vilja göra allt för den andra personen, pirr i hela kroppen, när man inte kan släppa tankarna från denna person och bara vilja vara med denna dygnet runt, när man pratar hela nätterna och tar vara på varje värdefull minut. Jag tycker att äkta kärlek är när man älskar personen precis som han/hon är, när ingenting skulle kunna göra personen bättre och när man inget hellre vill är att visa världen sin kärlek till varandra. När man inte bryr sig om vad alla andra tycker. När man känner ett tomrum när man vaknar upp utan personen vid sin sida och när man känner sig lika älskad som man älskar. Ifall allt känns rätt och att alla hinder på vägen är värda att ta sig över för att kärleken ska hålla, när man känner en tillit till varandra och när man aldrig skulle kunna tänka sig en annan person vid sin sida. Då tror jag att man har hittat rätt, hittar du kärleken så var rädd om den...

Det här klippet har jag visat förut, jag blir lika kär varje gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0