No more champange and the fireworks are through

En kort sammanfattning av vad som hänt under 2010;

Jag inledde mitt år tillsammans med min syster och ett gäng andra personer i Umeå

Januari - Jag kom på att jag skulle börja på ett nytt liv och bli sund, gick på lchf i en månad och tappade något kilo, slutade dock med att jag gick upp mer än jag gått ner. Jag fyllde 18år en snöstormig dag vilket gjorde att min mamma och hennes familj kom till mig dagen innan istället så min födelsedag firades med tårta och pressenter med mina fina tjejer. Sen helgen till ära anordnade jag en 18års fest med temat suit up i stockstugan, hade riktigt riktigt roligt!


Februari - min syster fyllde 23år så jag tillbringade en helg i Umeå, åt en massa gott och även mamma med familj hade dragit sig dit så det var trevligt. Jag blev åter igen en nörd av tjejfilmer, passande till alla hjärtansdag som även den firades(eller inte firades) i umeå. Senare under månaden klippte jag av mig håret och vi festade i villan tillsammans med norrmännen som jag inte förstod ett ord av vad dem sa, inte så lyckad fest om ni frågar mig av vissa omständigheter men hade ändå roligt under vissa delar av kvällen.



Mars - I början av månaden inleddes spårtlovet, jag grillade i backen, åkte skoter, spelade vattenpoker så att jag nästan höll på att kissa ner mig och jag, jacki, adam, william och jonas åkte upp till haparanda och ikea och även över till finland och alko. Det var en mycket trevlig biltripp måste jag säga. Jag tog även tummen ur röven och skrev in mig på körskolan, gick en kurs och körde en körlektion. Sen var det tillbaka till skolan igen, men inte allt för lände innan skoter vm drog igång - hade en så extremt rolig helg, det enda som hade kunnat vara bättre var vädret.


April - Det var en rätt lugn månad om jag inte minns fel. Spenderade en helg i Umeå igen, såg remember me på bio. Jag pluggade på med körkortsteorin, hade påskolov, jobbade, spenderade en heldag ute med alma och elin i den stekande solen. Snön började äntligen att tina bort. Vi som inte hade gjort årtioende maskeraden gjorde det, jag var 90-talet och jag och emma sladdade runt på halken.



Maj - Den här månaden hade jag fem tusen restuppgifter som jag höll på med ungefär hela månaden, hade också körkortet att klara och det gick ju galant. Ett fel på teoriprovet och uppkörningen gick hur bra som helst så den 20Maj kunde även jag köra om kring på vägarna helt själv, och två dagar senare köpte jag också en bil(kanske mitt bästa köp någonsin) och plockade då med mig några passagerare och körde omkring i malå en hel kväll. Betade även av min lista och tack och lov så tog denna månad äntligen slut.


Juni - Jag tog min bil och körde till Umeå för att fara på Carros examen. Sen fick jag äntligen mitt efterlängtade sommarlov, missade dock skolavslutningen då jag valde att jobba istället. Blev chaffis till Arvidsjaur under studentkvällen och senare tog jag mig till Skellefteå för att gå på Mollys och fira Emma. Sen fick jag feber och firade midsommar med mig själv, chips och fotboll men det funkade det också.


Juli - Även denna månad var jag i Umeå lite. Sommaren kom och det blev äntligen varmt så att man kunde sola lite cch jag hade min sista lediga helg under sommaren som spenderades i Skellefteå på stadsfesten. Jag hade det riktigt kul, speciellt lördagen. Sen resten av månaden kan ni ju gissa vad som hände? jobba, äta, sova ungefär.


Augusti - Då fortsatte jag jobba röven av mig, men jag tycker att det är roligt. Speciellt pengarna! ;) Men även det tog ju slut och jag packade väskan för att åka tillbaka till stan och skolan igen, hann dock inte spenderara speciellt många dagar där innan väskan skulle packas ytterligare en gång och jag tillsammans med sex andra tjejer drog iväg på en resa till turkiet där vi hade så fruktansvärt roligt! 

 

September - Vi kom slutligen hem efter en helt otrolig vecka, och som jag sovde, jag var så otroligt trött efter den resan alltså. Så det fick vara slut festat för ett tag, bara tanken av alkohol gjorde mig spyfärdig. Istället färgade jag äntligen håret mörkt igen och vårt skolfoto blev taget. Carro kom och hälsade på mig, jag hälsade på henne och röstade rött.


Oktober - Jag kom på att jag skulle börja med cambridge efter att jag aldrig känt mig så tjock, höll dock inte så vidare länge och bestämde mig för lchf istället vilket gick väldigt bra och närmare två månader höll jag på med det. Vi drog till piteå en onsdag för att fira linn och lisa långt i efterskott, vi gick ut och sovde över där innan vi dagen efter rullade tillbaka till stan och skolan igen. Senare under månaden så var det halloween, jag dressade om till polis och vi gick ut på station 8. Jag och jacki hängde även en hel del och tog en miljon webbcam bilder.



November - Första julklappen inhandlades, och andra, tredje, fjärde. Var rätt tidig i år på julklapparna faktiskt. Sen såg jag due date på bio med jacki, simon och william. Jag bloggade på ordentligt för en gångs skull, utan att det egentligen hända något speciellt? Sen hade jag Emma och Matilda lite julmys hemma hos mig också vilket var mycket trevligt. Sista helgen i november var även jag och carro barnvakt och första advent kom

December - Näst intill hela december har spenderats i Malå, har hunnit med att inhandla alla julklappar också, varit i Skellfteå, umgåtts med min familj osv. Jag har tittat på alma och elins luciatåg, jobbat en dag, firat jul med min familj och firat juldan med vänner och bekanta. Har shoppat väldigt lite på rean igår och såhär lagom till nyår är jag sjuk - kul! Därför firar jag nyår med min familj, klänningen var fixad och vinet väntade på mig men nej nej, det blir inget av. Aja hoppas att alla får en trevlig nyår i alla fall. Hörs 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0