För att du ser, för att du förstår. Nu lyser himlen där jag går, du tar min hand och visar vägen

Dag två - Mina föräldrar

Jag älskar och ser upp till båda mina föräldrar på olika sätt, dem är så otroligt olika så att jag kan undra hur dem någon gång har kunnat leva tillsammans. 

Min mamma heter Tina Lundgren. Mamma är 43 år, har fem barn och lever tillsammans med sin man Lars-Gunnar i mammas barndomshus i Malå. Hon är en stark person, den som står på fötterna när dem andra faller, hon älskar att arbeta och brinner verkligen för det hon gör. Mamma är en hejare på att laga mat, hennes köttfärssås har jag själv tagit efter och hennes bullar är mer eller mindre kända bland provsmakarna. Hon är givmild och har ibland skämt bort oss barn med alldeles för mycket julklappar och prylar av alla möjliga slag. Min mamma älskar värmen och skulle kunna ligga ute i solen hela dagarna, hon skulle nog aldrig åka på en utlandssemester till ett kallare land. Mamma är en typsik logisktänkare och kommer ofta med bra och logiska tankar, och logiskt nog räknar hon hellre matte än att fundera över problem när det enligt henne inte finns någon anledning att tycka synd om sig själv.

Min pappa heter Thomas Nilsson. Pappa är 46 år, har tre barn och bor i sitt hus i Malå. Han är särbo med Ulrika som själv bor i Norsjö med sin dotter Mikaela. Han är en känslosam person, en person som är väldigt mån om människorna runt om honom - inte minst sin familj. Pappa älskar också han sitt jobb och är även otrolig händig, han har alltid något nytt projekt i huset pågång. Han har bland annat hunnit med en utbyggnad, renoveringar i alla rum, byggt upp och rivit väggar, en altan, ett föråd och mycket mer. Pappa försöker hänga med i svängarna i modet, vilket jag tycker är otroligt roligt, han vill gärna ha fina kläder och fint i huset. Min pappa skulle nog aldrig slita på sig jaktkläderna och sätta sig och vänta på att få skjuta en älg han skulle nog mycket hellre titta på bilar, verktyg eller varför inte fundera över vilka blommor som passar bäst i fönstret.


Jag älskar er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0