Du är värd allt som livet kan ge

Dag 5 - Min bästa vän

Jag har många bra vänner och många som jag står nära, mina allra närmaste vänner just nu är dem tjejerna jag umgås med i min klass. Vänner är bland det bästa som finns i livet och är en väldigt viktig del till att man ska må bra, men människor förändras och går vidare i livet.

Under min uppväxt var Victoria min bästa vän, vi var bästisar och det bara var så, vi hade alltid varit det. Det är också bara med henne jag skrattat tills jag gråtit. I femman satt jag och Gabriell ihop, när hon inte var hemma hade jag istortsätt ingen vän, jag ringde henne jämt och hon ringde mig. I sexan var det Linn som jag var med hela tiden, vi hade otroligt roligt ihop och umgicks konstant under en period och den tog sin start då både jag och hon hade det lite tungt. Jag har också haft en period med Sandra då jag kunde ringa henne när som helst, utan att egentligen ha något att säga. I högstadiet hade jag Julia, har aldrig träffat en vän som varit så lik mig. En grubblare, otroligt dålig humor och allmänt knäpp. Alla ni kommer alltid att betyda mycket för mig, för att ni gjorde delar av mitt liv lite lättare. Plus att jag haft många andra vänner som varit mer eller mindre nära, jag saknar alla dem här personerna och de perioderna men som jag sa, livet går vidare och folk förändras. 

Men det finns en person, som jag haft med mig sen fem års ålder. Den här personen har jag alltid kunnat säga saker till och vetat att dem stannar där. Jag har skrikit på honom och hatat och älskat honom som om det vore min egen bror. Och även om vi inte träffas ofta längre så vet jag ändå att han alltid är den samma, för mig kommer han alltid att vara samma person och betyda otroligt mycket för mig. O.Ö

 

Kommentarer
Postat av: GP

<3

2010-12-06 @ 16:31:20
URL: http://gagabban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0