'Cause I'm being taken over by the fear

Dag 10 - Mina rädslor

Jag är otroligt rädd för ensamheten, jag vill inte leva ensam - det tror jag ingen mår bra av i längden. Jag är rädd för att forlora mina närmaste, för jag vet hur jobbigt det är och även om jag vet att det är något som man måste klara av att gå igenom är det absolut något jag är rädd för. Men det här är nog de flesta människor rädd för tror jag. Så en rädsla som finns inom mig, som kanske inte alla andra har, är att jag är väldigt rädd för djur. Katter och hundar är helt okej men jag är rädd för nästan alla andra djur alltså, okej jag är inte så jätte rädd för en hamster eller kanin men jag vill helst inte hålla i dem. Små djur som spindlar och myror är jag inte heller så rädd för, eller jo ifall dem är flera eller är på mig. Men ser jag en liten spindel så dödar jag den ju bara. Därimot stora djur, hästan, älgar, kor, renar, vargar, grisar, får, ja ni fattar herregud jag är verkligen rädd ifall jag är nära dem. Djuren jag är räddast för då, björnar drömmer jag mardrömmar om väldigt ofta och jag vill verkligen inte se en vild björn - nej inte ens då jag sitter i en bil - fy usch... Men allra allra räddast är jag för ormar, det är min största fobi jag vet inte var jag ska ta vägen bland ormar, speciellt inte om det finns flera terarium då jag inte vet var jag ska hålla koll, ormar utan för sin bur eller i det vilda gråter jag till ifall jag är nära. Nej, tyvärr men jag är ingen djur människa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0