i'll be there

Halken gjordes idag jag, Emma och två gulliga tjejer som hette Lisa och Malin Nilsson -haha- åkte iväg till fällfors. Jag fick köra andra sträckan och det gick väl hyfsat bra. När vi kom fram pratade en kille med oss i en timma ungefär innan vi fick sätta oss i var sin bil, jag körde alltså själv i en bil för första gången, sen fick vi köra i kurvor med halkigt underlag och försöka häva sladden om man fick det. Ibland gick det bra och ibland inte, men man blev ju bättre och bättre och det var kul! Vi fick prova köra både med automat och manuell och utan antisladdsystem och med. Sen lunch innan vi alla fem, vi tjejer och eskil, satte oss i en bil och vi fick turas om att bromsa i olika hatigheter för att se hur lång stoppsträckan blev. Sen fick vi även bromsa och väja av och tillbaka från "körbanan". Jag tyckte det var det roligaste och det gick faktiskt rätt bra för mig. Sen pratade den där killen med oss igen innan vi åkte tillbaka igen.

Efter det satte jag mig på körskolan och började på repetitionsfasen, alltså den sista fasen som ska klaras tre gånger, jag klarade den en gång innan jag hade körlektion med Erika. Vi började med inre och yttre kontroll och öppnade också huvuen den här gången. Sen fortsatte vi lite på höger/vänster svängar, placering, regler osv. ett litet tag innan vi for in till stan och körde runt runt där. Hann också med en fick parkering och det gick galant, sen hann vi köra något varv till innan vi åkte tillbaka till körskolan och jag cyklade hem. Lång men rolig dag, blir tidig kväll ikväll!

En av bilarna vi körde på halken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0