det vackraste som finns är att se dig när du sover

Vill ni veta en sak? - idag är det ett år sen jag blev singel


Jag brottas med tanken att det faktiskt redan har gått ett helt år sen jag lämnades ensam kvar. Miss förstå mig inte nu, jag saknar inte det jag hade, för jag mår faktiskt mycket bättre idag än vad jag gjorde då. Jag saknar kärleken! Att bara ha någon att luta sitt huvud mot, någon som jag vet älskar mig för den jag är trots mina misstag och mina dåliga sidor, någon som jag kan säga orden ”jag älskar dig” och mena det, någon att dela allt med, någon man kan skratta och gråta med, någon man kan ringa till hur lite man än har att prata om och någon som får mig att må bra. På det här året har jag inte känt så med någon och har nog inte riktigt leta efter det heller. Jag har otroligt svårt för att bli kär. Men blir jag det så blir jag det snabbt och då är jag fast, jag faller helt enkelt pladask. Jag önskar att jag kunde få hitta kärleken nu, men jag vet att det är svårt, jag vill hitta någon att dela mitt liv med och om så tillåter resten av mitt liv. Jag vet att det låter hårt att säga att man skulle vilja vara knyten till någon annan människa livet ut när man är 17år gammal, men det vill jag verkligen.  Jag tror på evig kärlek, jag tror att man faktiskt kan finna någon som man älskar och faktiskt vill vara med för alltid. Men jag vet också att man måste vända på många stenar innan man hittar den finaste. Det känns inte lika bra för jag har inte det tålamodet och jag är riktigt dålig på att leta saker, vad det än handlar om. Men en dag finner jag kärleken, jag vet inte hur långt bort den ligger och hur många jag måste titta igenom innan jag finner den rätta för mig. Den jag ska få dela mina barn med och den som jag alltid har letat efter, men en dag kommer den människan det vet jag. Jag har dragit nitlotter förut och tyckt om fel personer och jag är nästan säker på att jag kommer att göra samma misstag igen. Jag kommer antagligen att välja fel pusselbitar, men man lär sig av sina misstag och jag har redan börjat lära mig av mina som jag redan gjort.  Men en dag blir jag kär på riktigt och jag längtar! 



Kommentarer
Postat av: Simone

<3 älskar dig vännen!

2009-12-05 @ 17:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0