Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan

Ska snart gå i säng så jag får mig upp imorgon. Tror föresten att jag har fått fnatt, sitter och lyssnar på julmusik, har köpt hem mandariner, tänder ljus, skriver önskelista, vill bara shoppa lös med julklappar till alla andra. Julklapps delen är väl lik mig, köper alltid mycket julklappar och många tycker att jag är störd som köper så mycket. Men i övrigt? Jag tycker inte ens om julen? Tycker att julen är rätt överskattad och jag hatar att allt måste vara precis likadan varje år! Samma mat ska ätas, i samma årdning, julklapps utdelningen ska vara på samma tid varje år, kalle ankas kan man alla repliker ifrån och jag hatar julmat! Att få julklappar och att ge julklappar är alltid kul men jag skulle lätt kunna dra ner på det där. Kommer förmodligen aldrig att göra det eftersom att min mamma har skämt bort oss barn ända sen vi var små och vi har alltid haft störst julklappshög. När jag var liten hade alla andra klapparna under granen medan vi hade det under trappen och det var fullt där! Men jag vet en sak som är bra med jul, och det är klån de beesta!

Karl-Bertil Jonssons jul, oj vilken höjdpunkt på året!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

love K-B LARSSON!!

2009-11-04 @ 12:11:57
URL: http://emmatellstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0