Påsklov

Idag så lyckades jag, jacki och matilda få oss iväg med den tidigare bussen mot Malå. En lång bussresa var det, men den kändes dock lite kortare när jag och jacki såg fjorton suger på vägen.
När jag kom hem tiggde jag mig skjuts av Rasmus hem, till ett hem där ingen var hemma.

Men nu har mamma kommit hem på lunch och jag frågade henne vilken dag det är man får påskägg. Hon log en stund och sen sa hon att jag redan hade ett nere i källaren, så ner sprang jag och letade ordentligt. När jag hittade mitt ägg blev jag inte ett dugg förvånad, även om det är stort, för min mamma är nämligen trditionsenlig.
Hon älskar julen och att ge bort saker till andra och det är väl en anledning till att jag får alldeles för mycket julklappar och stoooora påskägg! Men jag tackar och tar emot! =D

Mitt ägg innehöll detta år; En bilpåse, en pollypåse, en gott&blandatpåse, en djungelvrålpåse, en "jättesalt"påse, en kexchoklad, en lakritschoklad, en risenchoklad, två nötkräm, sjutton små chokladägg, tre stora skummbananer och en stor chokladpåskhare. Tack mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0