långt och onödigt

Nu hade jag tänkt dra ett inlägg på vad jag har gjort sen i Onsdags, inte så händelserikt kanske, men ändå.

I onsdags när jag stod och skärde palt så skulle Johan visa något så då vände jag mig om och höll i kniven, den var sylvass, och jag var förstås så klantig att jag tryckte in hela tummen i kniven. Det sprutade bara blod och jag skrek och hoppade och Johan höll fan på att svimma. Jag tog ett plåster över och det värkte som fan.

Torsdag så hade jag min sista dag på praktiken och det kändes jätte skönt. Så när jag kom hem vid fyra tiden så åt vi en panpizza och sen kom Per och skutsade hem oss till Malå. På kvällen var jag hemma med familjen och bara tog det lugnt men var så slutkörd att jag tror att jag somnade vid halv tio någon gång.

Fredag. Mamma komme hem på lunch och jag tog bort mitt plåster och jag såg mit helt uppsprickna sår på tummen och visade henne. Hon ringde sjukan och vi fick komma upp på en gång, dom sa att jag egentligen skulle ha kommit upp på en gång för det där behövde sys men eftersom att det gått två dagar så gick det inte så jag fick ett bandars typ och en salvkompress och skulle det börja vara så måste jag äta penselin - fan haloween är här snart - penselin för ett jävla sår. På kvällen så skulle jag och johan ha en mys kväll på våran 11 månaders dag, inte så speciellt kanske men bara för att. Vi var hemma hos pappa eftersom att han inte var hemma åt grillad fläskfilé, krocketter, vitlökssås, gurka och vitlöksbröd, mmm så gott det blev!  Brände mig även på ringfingret i ungnen och det är fortfarande sårit och ont, tror jag ska kapa av mig högerhanden snart. Sen gick vi ner och köpte godis dricka och hyrde filmen Dumpad, haha vilken jävla sjuk film alltså.


Lördag morgon ringde min klocka halv nio och jag var tvungen att he mig upp ur sängen för att gå hela vägen från Johan till mig för att vara barnvakt, men det var faktiskt rätt skönt med en morgonpromenad. Vid tolv kom Johan och vi tog med oss barnen ner på affären för att köpa lördagsgodis och när vi var hemma igen kom strax mamma tillbaka där vid två. Vi gick till Johans mormor och fikade bullar och mjölk och sen ner till Johan för att äta fin fin middag. Sen blev det att skynda sig upp till mig och göra mig klar och sen kom Johan och Erik också och mamma tog bilen för att köra oss ner sen blev det att festa. Vart inte så mycket drag, Johan for på hotellet och jag blev inte ens full typ och var inte allt för taggad på att dricka vin heller även om vitt med sprite är rätt gott. Så vid två tiden for vi hem till Johan för att sova.


Nu är det söndag och jag och Johan glömde att ställa om klockan så vi klev upp alldeles förtidigt, eller en timme, men Johans pappa kom några timmar sent så jag tog igen det där sen. Alltså så komme Lars vid ett och vid två tog han med johan till arjeplog och körde hem mig. Så nu ligger jag här och har tråkigt.

Haha, lite långt och ovärt inlägg men.

Kommentarer
Postat av: maja

AJ AJ AJ AJ! malin! AJ!

vad gör du under lovet då? puss

2008-10-26 @ 23:52:30
URL: http://majaavander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0